30 aprill 2012

Kiired ajad! Retsepte ka.

Kevad tuhiseb märkamatult mööda. Väljas juba nii soe, et kalendrisse vaadates nagu hästi ei usu. Aga ehk olen ma liiga suure osa elust veetnud põhjarannikul ja pole veel harjunud (küll jõuab... :).

Kevadise puhastuskuuri kommentaariks veel nii palju, et oli päris põnev. Kahjuks sundisid igasugused ärkvelolekuga seotud kohustused mind ikkagi kohvitassi juurde tagasi (kuid olgem ausad, eks ma igatsesin seda ka natuke). Ja koduse restorani ahvatlustest ei suuda ma kunagi ära öelda ning seekord sain sünnipäevaks äärmiselt mõnusa õhtupooliku ebatraditsioonilise, kuid põneva laua taga. Traditsioone siiski nii palju, et sünnipäevatordi asemel tegi mu ema taaskord Pavlova koogikesi, mis muutuvad iga korraga järjest täiuslikumaks.

 
Jah, need on kanakoivad riisiga. Täiesti tavaline, aga samas jällegi ülimaitsev ning muidugi sellises marinaadis, mille koostist keegi enam täpselt ei mäleta. Serveerimisviisi mõtles välja ja teostas Jüri (sest et pidupäev ikkagi ja siis on vaja).

Sünnipäevakingitus oli seekord aga täiesti vaimustav. Okei, ma valisin selle küll ise välja. Õigemini, küsimuse peale, mida ma tahan või mida mul vaja on, ei tulnud mul muud head mõtet kui et tunnen puudust heast kööginoast. Ja selle ma ka sain :D 



Aga mõned retseptid ka, mida hiljuti proovinud olen. 

Riisinuudlid brokoli-mandlipestoga - ma olin täiesti veendunud, et olen sellest juba kirjutanud aga tundub, et veel ei ole. Tegemist minu jaoks absoluutse hittroaga, mis on kõike, mida üks lõunasöök peab olema: ülimaitsev, tervislik, gluteeni- ja laktoosivaba ning väga kiirelt valmiv (isegi kui selja taga pikk päev ja nälg võtab silmanägemise kallal, siis selle jõuab 15 minutiga valmis).

Sellest kogusest saab söönuks üks näljasem sööja (mina), kahe sööja jaoks võid julgelt võtta terve brokoli. 

pool brokolit (umbes 200 g)
2-3 spl hakitud, röstitud mandleid (soovi korral veel natuke serveerimiseks)
1 küüslauguküüs (kes väga küüslauku ei armasta, võib võtta väiksema küüne või pool küünt)
peotäis värskeid basiilikulehti
1-2 spl oliiviõli (saab ka ilma)
poole (väikese) sidruni mahl)
värskelt jahvatatud musta pipart
soola
riisinuudleid

Pane brokoli keevasse, soolasesse vette (soola lisa julgelt). Keeda umbes 2 minutit, kuni brokoli on ilus ja roheline. Tõsta õisikud välja. Keeduvees valmista riisinuudlid, nõruta ning hoia vesi ka pärast seda alles. 
Pane küüslauk, sool, pipar, õli, basiilik, mandlid ning pool brokoliõisikutest köögikombaini või purusta saumikseri abil. 
Aseta riisinuudlid koos brokolipestoga tagasi potti ja sega läbi. Lisa nii palju keeduvett, et tulemus oleks parajalt kreemine. Sega läbi ning serveeri koos röstitud mandlite ning basiilikulehtedega. 

Allikas: Whole Living

Kikerherne-pruuni riisi kotletid - mõnus vaheldus lihale, sisaldades samas palju taimset valku ning palju kasulikku. Mahlasemate kotlettide jaoks võiks ehk lisada näiteks riivitud porgandit või peeti. 
1 purk konserveeritud kikerherneid / 200 g kuivatatud kikerherneid
125 g pruuni riisi
1 suur muna
1 küüslauguküüs
2 spl värsket hakitud peterselli
soola
värskelt jahvatatud musta pipart
Praadimiseks: õli
Serveerimiseks: teralist sinepit

Kui kasutad kuivatatud kikerherneid, leota neid üleöö, nõruta, loputa ning seejärel keeda soolases vees pool tundi (või kuni pehmed). Keeda valmis ka pruun riis. Tambi pruun riis kikerhernestega segamini (või purusta köögikombainis või saumikseriga). Sega hulka hakitud küüslauk ning petersell, maitsesta soola ja pipraga. Lisa ka lahtiklopitud muna ning sega tainaks. 

Kuumuta pannil õli. Vormi tainast sentimeetripaksused kotletid. Võid neid enne praadimist ka riivleivas veeretada. Prae kuldpruuniks (umbes 4 minutit mõlemalt poolt). Serveeri koos sinepi ning värske salatiga


Allikas: Whole Living

Näkileivad - on täiesti kodus tehtavad. Ja väga head. Algses retseptis on kasutatud rukki- ja speltajahu segu aga edukalt saab kasutada ka muud jahu. Köömned on väga heaks lisandikt, kuid miks mitte kasutada ka muid seemneid (mooniseemned, seesam, linaseemned jne.). Mooniseemned sobisid ka täiesti üllatuslikult koos köömnetega kokku.
150 g kaerajahu
120 g gluteenivaba jahusegu
30 g linajahu
pool pakki (~6 g) kuivpärmi
1 tl soola
1 spl köömneid
1 spl mooniseemneid
200-250 ml sooja vett

Sega omavahel jahud, sool ning kuivpärm. Sega jaokaupa hulka soe vesi, samal ajal sõtkudes kuni saad paraja taina. Jäta see sooja kohta rätiku alla pooleks tunniks kerkima. 

Pane ahi 200 C juurde sooja. Jaota tainas osadeks (olenevalt sellest kui suuri näkileibu tahad, 6-10 osaks). Iga osa vormi pallikeseks ning rulli võimalikult õhukeseks. Torka näkileibades sisse kahvliga augud ning küpseta 15 minutit. 

Säilita näkileibu õhukindlas karbis. 

Allikas: Scandi Foodie



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar